Franklin Mint 1:24 - Pienoismalliauto - Maybach Zeppelin - 1939
Myydään85 €
Kuvaus
Vuonna 1992 Franklin Mint valmisti tämän painevaletun mallin jäljennöksen Revolution MAYBACH Type Zeppelin Tekniset tiedot Ensimmäinen tuotantovuosi: 1930 Moottorit: Bensiini MAYBACH logo MAYBACH Tyyppi Zeppelin Doppel-Six 8 litrainen (DS 8) Sports Cabriolet 1938 - 1939 MAYBACH Tyyppi Zeppelin MAYBACH Kuusi 8 litraa (DS 8) Sports Cabriolet Saksalainen autonvalmistaja yritti elvyttää luksusautojen tuotantoaan, kun se esitteli V12-moottorilla varustetun Zeppelinin vuonna 1938, joka on saatavana useilla korityyleillä, mukaan lukien kaksipaikkainen avoin katto. Huippuauto. Maybach tilasi Spohn-yrityksen valmistamaan rungot noin 80 %:lle saksalaisen autonvalmistajan valmistamista ajoneuvoista. DS8:n lyhytversioon perustuva urheiluavoautoversio lähti tehtaalta vain rullaavana alustana ja valmistui yksinoikeudella saksalainen korinvalmistaja. Spohn ymmärsi aerodynamiikan merkityksen ja pyrki kehittämään ajoneuvoja, jotka voisivat kulkea nopeammin kuin useimmat muut markkinoilla olevat autot. Tästä syystä urheiluauton koria suunniteltaessa luotiin pitkät, kaarevat lokasuojat pienillä pyöränkaareilla. Tämä johti pienemmän määrän ilmaa loukkuun pyöränkaareihin. Lisäksi kiinnitetty jäähdytin, jota ympäröi paksu kromivanne, antoi ajoneuvolle ylellisen ulkonäön. Spohn asensi ohjaamoon lyhyen ja vinon kaksiosaisen tuulilasin. Takana alaspäin kalteva runko peitti rungon. Auton sisällä kojelauta oli peitetty puulla. Ohjauspaneelin kuusi analogista valitsinta olivat hopeanvärisissä ympyröissä. Suuressa nelipuolaisessa ohjauspyörässä oli vipu, jolla säädettiin ilman ja polttoaineen seossuhdetta. Ajoneuvon suuret istuimet hemmottelivat matkustajia. DS8:n perusta perustui kevyeen runkoon, joka tuki koko rakennetta. Konepellin alla kahdeksan litran V12-moottori oli kytketty Maybach-kohtaiseen kahdeksanvaihteiseen manuaalivaihteistoon. Itse asiassa se oli 4-vaihteinen vaihteisto liukuvalla vaihteistolla ja erillisellä ylivaihteella, mikä mahdollisti yhteensä kahdeksan vaihdetta eteenpäin ja tyhjiöavusteisen vaihtamisen. DS8:ssa oli myös Bosch-Dewandren kehittämä uudenlainen servoavusteinen pneumaattinen jarru. BENSIINIMOOTTORIT: MAYBACH tyyppi Zeppelin double-six 8 litraa (DS 8) urheilu avoauto 8.0 V12 MAYBACH tyyppi Zeppelin double-six 8 litraa (DS 8) virtaviivainen avoauto 1934 - 1936 MAYBACH tyyppi Zeppelin double-six 8 litraa (DS gallery 8) virtaviivaistettu avoauto Maybach rakensi V12-moottorit kuuluisissa Zeppelin-ilmalaivoissa ja loi teknisiä monumentteja tielle samoilla moottoreilla. Ja sitten hän pyysi Spohnia rakentamaan loput. Zeppelin-nimeä käytettiin vain Maybachin ylellisimmistä autoista. Vuonna 1930 saksalainen yritys esitteli DS8:n Pariisin autonäyttelyssä. Ainutlaatuisen (ja erittäin kalliin) Maybach-limusiinin tilasivat kuninkaat, keisarit ja erittäin rikkaat ihmiset. Pian tarjottiin avoautomallia. Mutta kuten tuolloin tavallista, korinrakentaja Spohn allekirjoitti ruumiin. Spohn varustaa noin 80 % Maybachin alustasta. Suuri avoauto on aerodynaamisesti optimoitu tarjoamaan alhaisempaa ilmanvastusta. Siksi maailma virtaviivaistuu. Vaikka iso jäähdytin vaikutti seinältä auton edessä, loppuosa oli virtaviivaista. Suuret etulokasuojat pidennettiin takaisin takalokasuojan alaosaan. Takaosan saranoidut ovet leikattiin, jotta pidennetty lokasuoja mahtui läpi. Tavaratila oli kalteva ja muodosti aerodynaamisen muodon suljettuna. Auton sisällä kojelauta oli peitetty puulla. Ohjauspaneelin kuusi analogista valitsinta olivat hopeanvärisissä ympyröissä. Ilman ja polttoaineen seossuhdetta voitiin säätää suuren nelipuolaisen ohjauspyörän pienellä vivulla. Vaikka autossa oli neljä erittäin suurta istuinta, penkkiistuinta käytettiin pääasiassa matkatavaroille. Kevyt runko ja V12-moottori olivat vain osa upeaa teknistä yllätystä. Kriittisimmät istuimet olivat viimeisellä penkillä, jonne Maybach asensi jalkatuet. Kuten odotettiin, nahkaverhoilu ja kalliit puuviilut olivat vakiona. Karl Maybach asensi V12-moottorin konepellin alle. Se oli toinen eurooppalainen ajoneuvo, jolla oli tällainen "hirviö" ajo. Se tuotti 150 hevosvoimaa, mikä auttoi 2,5-tonnista autoa sprinttimään nopeasti ja suoriutumaan paremmin kuin useimmat muut markkinoiden luksusautot. BENSIINIMOOTTORIT: MAYBACH tyyppi Zeppelin double-six 7 litraa (DS 7) 7.0 V12 MAYBACH tyyppi Zeppelin double-six 7 litraa (DS 7) 7.0 V12 pitkä Tämä on yksityinen myynti. Lakisääteinen takuu on poissuljettu
Huom! Painike, joka näyttää koko kuvauksen on pelkästään visuaalinen.