Minichamps - Ferrari - 2 fig + F310 M.Schumacher GP Argentina ‘96 - 1996
Myydään176 €
Kuvaus
ERITTÄIN harvinaisia keräilykohteita
FIGURIT
Schumacher
Eddie Irvine
Rajoitettu erä
Michael Schumacher törmäsi törmäysesteeseen Argentiinan GP:n aikana 1996 vaurioituneen takasiiven takia.
Schumacher sijoittui mestaruuden kolmanneksi ensimmäisellä kaudellaan Ferrarilla. Hän teki ensimmäisen kolmesta voitosta Espanjan kostean sään suorituksen jälkeen, joka oli kaikkien aikojen parhaiden joukossa.
1996 Kova kausi toivon säteillä
Edes Michael itse ei olisi luottanut siihen, ja hän on optimisti. Ennen Espanjan GP:tä Hän ei olisi lyönyt vetoa Ferrarista ja itsestään – säästä ja rataolosuhteista riippumatta.
Ja aluksi näytti siltä, että hän oli oikeassa tehdessään niin: kytkimen ongelmia alussa Michael menetti useita paikkoja. Sitten Montmelon punainen ihme: Michael lähti liikkeelle ja ohitti vastustajan toisensa jälkeen. Hän otti ensimmäisen voittonsa Ferrarille 45 sekunnin johdolla.
Upeita tunteita ja ongelmallinen auto
"Se on uskomatonta, uskomaton tunne", Michael sanoi. "En löydä oikeita sanoja kuvaamaan sitä." Varsinkin, jos ottaa huomioon, että Michael kuuli outoa ääntä autonsa takapäästä kierroksella 35. ”Yhdestä hetkestä lähtien Ferrari ajoi kahdeksalla sylinterillä kymmenen sijasta. Sen takia minulta puuttui 10 kilometriä tunnissa suoralla. Rukoilin, että auto kestäisi." Teki - tällä kertaa.
Mutta ennen ja jälkeen kilpailun asiat näyttivät täysin erilaisilta. Jo kauden avauksessa Melbournessa kävi selväksi, että siitä tulee vaikea kausi Ferrarille. Kauden alku ei ollut kovin lupaava: jarruongelman vuoksi Michael ei päässyt kilpailuun. Asiat eivät parantuneet. Ferrari oli liian hidas ja liian epäluotettava. Argentiinassa takasiipi katkesi, jarrulevy räjähti Imolassa, Kanadassa vetoakseli lensi ulos autosta ja Ranskassa Michael kärsi moottorihäiriöstä kilpailun muodostuskierroksella. Silverstonessa hän ei päättänyt kilpailua hydraulijärjestelmän vian vuoksi. Monacossa hän teki yhden harvoista virheistään. Hän liukui märän jalkakäytävän yli ja törmäsi törmäysesteeseen. Mutta Michael puolusti aina joukkueenjohtaja Jean Todtia, vaikka italialainen lehdistö vaati Todtin eroa.
Seuraavina vuosina Michaelin ei tarvinnut enää huolehtia teknisistä ongelmista, mutta silloin kilpa-ajo oli uuvuttavaa työtä. Nürburgringillä ja Imolassa Michael ajoi palkintokorokkeelle ja Ferrari löysi uutta toivoa. Mutta asiat paranivat vielä Michaelin suosikkiradalla Spa-Francorchampsissa ja Monzassa, Ferrari-Mekassa: Michael voitti molemmat kertaa; toisen ja kolmannen kauden voittonsa.
Huom! Painike, joka näyttää koko kuvauksen on pelkästään visuaalinen.