Kuvagalleria
Touko Perko: Valio ja suuri murros
Tuotteen kuvaus
Kunto: Kohtalainen
Touko Perko: Valio ja suuri murros
ISBN: 9511205145
Kustantaja: Otava
Kieli: Suomi
Painovuosi: 2005
Sivumäärä: 463.
Sidonta: Sidottu, kovakantinen kansipaperein.
Kunto: Tyydyttävä.
Muuta: Etukannen kansipapereissa jonkinlaista kosmeettista tahraa tai likaa
"Miten satavuotias kansallinen instituutio on selviytynyt rakennemuutoksesta Vuonna 1905 perustetun Valion ja sen osuusmeijerien elämä oli varsin helppoa 1980-luvun lopulle asti. Silloin ne joutuivat äkkiä markkinatalouden kovaan kouluun. Prosessi raskaine saneerauksineen oli pitkä ja vaikea. Se huipentui EU-jäsenyyteen ja euromarkkinoiden avautumiseen vuonna 1995. Tässä teoksessa tarkastelllaan, miten Valio pystyi sopeutumaan uuteen tilanteeseen, millaisia toimintatapoja se joutui omaksumaan ja ketkä muutosta vetivät. Perustan kansainväliselle menestykselle loi Valion tutkimusta vuosikymmenet johtanut akateemikko, nobelisti A. I. Virtanen. Kiinnostavasti kuvitetussa yrityshistoriassa tarkastelun kohteina ovat myös vienti, tutkimus, Valio osana suomalaisuutta, monopoliahdistus, johtajisto sekä osuusmeijerien rooli yhteiskunnassa."
Asiasanat: Valio, Suomen Valio Oy, maitotalousyritys, elintarviketeollisuus, yrityshistoria, Valion perustaminen, Valion kehitys, maitotaloustuotteet, Valion brändi, Valion tuotemerkit, Valion tuotevalikoima, maitotuotteet, juustot, voi, maito, maitojuomat, maitotalous, elintarvikkeiden valmistus, elintarviketeollisuuden kehitys, maatalous, maidontuotanto, maitotalouden markkinat, Valion vienti, Valion kotimarkkinat, Valion liikevaihto, Valion taloudellinen kehitys, yrityksen kasvu, yritysstrategia, yritysjohdon muutokset, yrityksen haasteet, yrityksen muutosvaiheet, yritysjohtaminen, yrityskulttuuri, yrityksen arvot, yrityksen identiteetti, yrityksen vastuullisuus, Valion yhteiskunnallinen vaikuttavuus, Valion työntekijät, Valion henkilöstöpolitiikka, Valion markkinointi, Valion mainonta, Valion markkinointistrategia, Valion myyntikanavat, kilpailu elintarvikemarkkinoilla, tuoteinnovaatiot, Valion tuotekehitys, elintarvikealan innovaatiot, kilpailuedut, Valion menestystekijät, Valion liiketoimintamallit, Valion historia, Valion juuret, suomalainen maitotalous, Valion merkittävät tapahtumat, Valion taloudelliset haasteet, Valion kilpailijat, Valion asema markkinoilla, elintarvikealan trendit, elintarvikkeiden laatu, kuluttajatottumukset, Valion taloudelliset tulokset, Valion omistusrakenne, Valion omistajat, yrityksen omistaja-arvot, Valion yhteistyökumppanit, Valion vaikutus yhteiskuntaan, Valion yhteiskunnallinen vastuu, Valion tulevaisuuden näkymät, elintarvikealan tulevaisuus, Valion asema globaaleilla markkinoilla, yritys, yrityshistoriikki, historiikki, yrityshistoria, maidontuotanto, maito, maitotalous, karjatalous, maitokarja, meijeri, meijerit, keskusliike, keskusliikkeet, osuustoiminta, osuuskunta, osuuskunnat, meijeriteollisuus, rakennemuutos, talouden, rakenteiden, muutos, elintarviketeollisuus
Katso myös muut myynnissä olevat edulliset kirjat ja lehdet!
Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä.
Kirjaudu sisäänIlmoituksen metatiedot
Viimeksi muokattu: 4.9.2024 klo 15.40 ・ Ilmoituksen tunnus: 4654123