Kuvagalleria
Cinelli Zydeco Super Record -osasarjalla 58
Tuotteen kuvaus
Kunto: Hyvä
Tyyppi: Cyclocross/gravel
Loppuiko kesän maantiekelit liian yllättäen? Harmittaako että hammaslääkärikolleegasi katsovat nenänvartta pitkin saapuessasi klinikalle vanhalla pyörälläsi?
Myynnissä muutaman vuoden vanha, todella vähän ajettu uniikki Italialaisen Cinellin maantiekelpoinen Zydeco Gravel Concept -pyörä, jolla ajat vaikka koko talven.
Tälläistä toista ei tule kadulla vastaan, sillä pyörä on osista kasattu rakkaudella ja harkiten. Tällä kokoonpanolla näitä on Suomessa tasan yksi.
Pyörän geometria on gravelpyöräksi aggressiivinen, lähes vaakatasossa olevalla yläputkella. Gravelpyörän tästä lähinnä tekee haarukan leveys, mutta myös hieman maantiepyörää loivempi keulakulma, joka antaa ohjattavuuteen maantiepyörää enemmän hiekkatielle sopivaa rentoutta. Todellinen 2-in-1 pyörä, jolla ajaa kesät talvet. Ilmoituksen kuvista tarkasteltavissa miltä pyörä näyttää niin leveiden gravelkumien, kuin kapoisten maantiekumienkin kanssa.
Pyörällä ajettu alle 1000 km, Campagnolon Super Record osasarjalla alle 500 km. Keskiölaakerilla ajettu muutamia kymmeniä kilometrejä.
Enemmän tai vähemmän kaikenkattava osalista:
Runko: Cinelli Zydeco Gravel Concept, alumiini, koko 58
Keula: Cinelli Zydeco täyshiilikuitu
Stonga: Cinelli Ram 2 Mike Giant integroitu, olisiko 120/42
Etuvaihtaja: Campagnolo Super Record, 2-speed
Takavaihtaja: Campagnolo Super Record, 11-speed
Jarrut: Hydrauliset Campagnolo H11 (Super Record Hydraulic)
Kahvat: Campagnolo H11 (Super Record Hydraulic)
Kammet: Campagnolo H11 (Super Record kammet tehty sopimaan hydraulijarruille suunnitellun rungon leveämpään akselileveyteen)
Keskiölaakeri: Campagnolo Super Record
Satulatolppa: Essor Flightweight Titanium
Pyörän mukana tulee Mavicin Allroad- kiekkosetti ja GravelKing 35mm kumit. Toki voit halutessasi viimeistellä Italialaisen ratsusi täysiveriseksi vaikka Campagnolon hiilikuituisilla kiekoilla Campalle ominaislaatuisella takakiekon pinnoituksella niin ei kukaan ala kyseenalaistamaan kokonaisuuden viimeistelemättömyyttä.
Pyörän paino tälläisenään 8,4kg, mutta maantiekumeilla ja kevyemmän pään lukkopolkimilla tipahtaa alle 8kg. Laite kasattu 190cm kuskille. Mukana olevaa satulatolppaa ei saa laskettua paljoa alemmas kavennuksen johdosta, mutta jos tarvetta laskea niin voin vaihtaa tuon satulatolpan esim. täysihiilikuituiseen jossa täysi liikkumavara.
Pyörä myynnissä ilman satulaa ja polkimia koska ne jokaisen omia preferenssejä mutta enköhän loputtoman syvästä tarvikelaatikosta löydä jotain pyörän henkeen sopivaa kaupan päälle mikäli kaupat syntyy niin pääsee konkelilla kotiin asti. Lisäksi annan mukaan Campagnolon jarrujen ilmaussetin ja lähes täyden pullon jarrunestettä.
Kaupan päälle halutessasi saat sävysävyyn M-kokoisen Team Cinelli krittiasun ja ajolätsän.
Verrattuna uusiin completena myytäviin Cinellin Zydecoihin, tässä on varmuudella jokainen osa laadukkaampi, parempi ja kevyempi kuin kaupasta haetussa mallissa.
Tervetuloa tutustumaan pyörään Helsingin keskustaan.
Lyhyt Q&A:
”Sopiiko pyörä minulle kun pituuteni on x cm?”
-Selviää sillä että tulee testaamaan, pyörän reach eli pituus satulasta tankoon on kohtuullisen pitkä, johtuen integroidusta Cinellin hiilikuituisesta ohjaustangosta. Täten pelkästään stemmiä vaihtamalla reachia ei pysty samalla tangolla lyhentämään, vaan koko ohjaamo tulisi vaihtaa. Jos vartalosi mittasuhteet on normaalit, tulisi sinun olla vähintään 180cm pitkä, tosin jos omaat pitkän selän niin saattaa pärjätä vähän lyhyempänäkin.
”Mikä tuo ohjaustanko oikein on?”
-Olisiko vuoden 2013 erikoiserä Cinellin Ram 2 ohjaustangosta, kuosi yhteistyössä legendaarisen Mike Giantin kanssa. Tanko on integroitu stonga-stemmi-yhdistelmä, jossa sisäinen kaapelointi ja ergonominen leveämpi muotoilu. Pitäisin mieluusti itsellä koska erittäin harvinainen mutta sopii niin hyvin tähän pyörään että en lähtenyt irroittamaan. Googlaamalla löytää lisätietoa.
”Eikö Campagnolon varaosat ole hirmuisen kalliita?”
-Kuluvia osia pyörässä lähinnä jarrupalat, rattaat ja ketju. Jarrupaloja ei tarvetta ostaa campalta, tarvikepalat sopivat hyvin. Samoin ketju, hyviä tarvikeketjuja paljon tarjolla.
”Campagnolon pakoissahan on oma mitoitus! Löytääkö niitä edes suomesta?”
-Eroa muiden valmistajien pakkoihin on joitain millimetrin murto-osia, joka hukkuu täysin takavaihtajan toleransseihin. Laita vaikka Shimanon 105 pakka kiinni kun aikaisempi kuluu, et tule huomaamaan eroa. Toki alkuperäisessä on tietty mehustelukerroin.
”Hiilikuituiset kammet? Mahtaakohan kestää ajoa”
-Kestää kuten teräksisetkin, harvassa on reitit jossa niitä tulisi pahasti kolhittua. Eturattaatkin pysyy hyvänä kun välillä pyyhkäisee ajon jälkeen kuran pois. Pienellä etsimisellä löytää myös tarvikerattaita ainakin tunnetuista eurooppalaisista verkkokaupoista.
Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä.
Kirjaudu sisäänIlmoituksen metatiedot
Viimeksi muokattu: 3.11.2024 klo 14.24 ・ Ilmoituksen tunnus: 15074474